Keij Promotions draait op drie belangrijke pijlers:
1. Boekingen van bands voor clubs en festivals.
Ik kan bij start van het bedrijf weer instappen bij SOZ Concerts in Zwolle, waar ik tot maart 2016 ook actief ben geweest. Niet als werknemer, maar als boeker onder de vlag van SOZ, waarbij ik op provisiebasis werk (constructie is op dit moment beter dan onder eigen vlag opereren). Kan dan ook waarschijnlijk weer gaan werken met een of meer bands, waar ik al eerder mee werkte. Voor een van die bands heb ik een platendeal in Duitsland geregeld en dat kan ik verder uitbouwen. Deze klus zet ik in voor twee dagen per week.
2. Promotie voor bands (en eventueel evenementen).
Ook hier gaat het in eerste instantie om twee dagen per week. Ik ga me dan concentreren op het pluggen (promoten van singles en albums bij radio en tv), iets waar ik eind 2014 mee ben begonnen. Ik werkte sinds vorig jaar in dat kader ook al samen met iemand anders, die zich op perspromotie stort (geschreven pers en online media). Op die manier kunnen we samen een volledig pakket aanbieden (dus meer kans op werk), waarbij ik dus slechts een deel voor mijn rekening neem en me verder op mijn andere klussen kan storten. Als ik weinig andere klussen heb, kunnen we voor een bepaalde periode samen ook meer promoklussen aannemen en kan in bij pers en online media inspringen (ben afgestudeerd journalist).
3. Consultancy
Voor de overige uren in de week (op paper één dag, maar is variabel) wil ik graag consultancy aan het takenpakket toevoegen. Ik heb namelijk in de loop der tijd door al mijn activiteiten in de media- en muziekwereld heel veel ervaring opgedaan en die wil ik graag doorgeven en inzetten om anderen verder op weg te helpen. Daarbij kan het bijvoorbeeld gaan om media-advies en adviezen op het gebied van de organisatie van evenementen. Ik heb hier onder meer al eens een gesprek over gehad met mensen van Poppodium Volt in Sittard en die zouden eventueel gebruik willen maken van mijn diensten.